שכונה חדשה תוקם בת"א עם 1,600 יח"ד

רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם עיריית ת"א החליטו על הקמה של שכונה חדשה בעיר. השכונה תכלול 1,600 יח"ד במחיר למשתכן, דיור להשכרה לטווח ארוך, דירות בשוק החופשי וגם פרויקט ראשון מסוגו בארץ של דיור שיתופי. תושבי ת"א יקבלו עדיפות למגורים בשכונה.

תכנית "מכבי –יפו" הינה תכנית חדשה להקמה ופיתוח של שכונה חדשה בעיר ת"א. עיריית ת"א-יפו בשיתוך עם רמ"י קבעו הסדר לשיווק של כ – 1,600 יחידות דיור חדשות במסגרת התכנית.

 

הסדר זה נעשה לאור החשיבות הציבורית שעיריית ת"א-יפו והרשות רואות בפיתוח הקרקע כחלק מההתחדשות של יפו והגדלה של היצע דיור מוזל בעיר.

 

ע"פ ההסכם כל היחידות שזמינות לשיווק מיידי, ישווקו לראשונה בת"א במחיר מסובסד,  במסגרת מחיר למשתכן, כמו כן יוצעו גם דירות להשכרה מסובסדת לטווח ארוך, לזכאים בשיתוף עם החברה הממשלתית "דירה להשכיר".

 

הדמיה מכיוון מערב - ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים

 

תושבי ת"א -יפו יקבלו עדיפות בפרויקטים אלו וחלק מהדירות מיועדות לשיווק לתושבי יפו בלבד. בנוסף לראשונה בישראל תכלול התכנית גם מתחם של כ – 120 דירות לטובת דיור שיתופי חברתי.

 

הסכם זה אושר השבוע בועדת הכספים העירונית, אך טעון גם אישור של הועדה המקומית הצפוי לקרות ב – 20/12 ואישור של מועצת העירייה.

 

הדמיה מכיוון מערב - ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים

 

רון חולדאי, ראש עיריית ת"א-יפו: "שכונת "מכבי יפו" היא עתודת קרקע חשובה להתפתחותה של יפו, לכן אנו משקיעים מאמצים לתכנון שכונה באיכות גבוהה במיוחד. במסגרת מאמצים אלו הגענו להסכמות חשובות עם רמ"י, אשר יאפשרו הוזלות והטבות לקהילה הצעירה, בדגש על תושבי ת"א- יפו ממעמד הביניים, שיוכלו למצוא בשכונה זו את ביתם.

כמו כן, אנו מקשים ליישם בשכונה זו פתרונות מתקדמים וחדשניים בתחום הדיור וכ – 120 דירות יוקצו לבנייה מודל שיתופי שיאפשר להוזיל עוד יותר את מחירי הדיור".

 

בשכונת "מכבי-יפו" תמהיל דיור מגוון, עם פתרונות לדיור מוזל בשיווק מיידי:

 

  • מתחם עם דירות במסגרת מחיר למשתכן:

        מתחם א'  - 527 יח"ד מתוכן 336 במסגרת מחיר למשתכן

        מתחם ב' - 412 יח"ד מהן 329 במסגרת מחיר למשתכן 

 

  • מתחם עם דירות להשכרה בהנחה לזכאים:

        180 יח"ד אשר ישווקו להשכרה בשיתוף עם חברת "דירה להשכיר" כשרבע מתוכן יושכרו בהנחה לזכאים.

 

  • לראשונה בישראל תכלול שכונה זו גם דיור שיתופי חברתי. יוקצה מתחם עם כ – 120 יח"ד, כאשר החללים המרכזיים כמו הסלון, מטבח, חדר משחקים וכד' הם משותפים לדיירים. בדומה לחללי עבודה משותפים, כך גם דיור משותף חברתי. בדרך זו ניתן להקטין את חלל הדירות, להוזיל את מחירן באופן משמעותי ובמקביל להרחיב את הקהילתיות.

 

  • תושבי ת"א יקבלו עדיפות במסגרת הפרויקטים וחלק מהדירות יעמדו לשיווק לתושבי יפו בלבד.

 

תכנית "מכבי-יפו" ממוקמת בין הרחובות נס לגויים מצפון, נחל שורק מדרום, רחובות עזה ובאר שבע ממערב ורחוב היינריך היינה (שלבים) ממזרח. היא כוללת שטח של כ – 150 דונם שיכללו כ – 1,600 יח"ד, שטחי מסחר ומבני ציבור.

 

תכנית המתאר לשכונת "מכבי -יפו". 

 

הקרקע היא בבעלות מינהל מקרקעי ישראל, עיריית ת"א ומספר בעלים פרטיים. בחלק הצפוני של המתחם נמצא שטח פתוח עליו היה בנוי בעבר אצטדיון מכבי יפו.

 

תכנית זו משלימה פיתוח של רצף שטחים עירוניים ביפו, מזרחית לשד' ירושלים, באמצעות הקמה של שכונות חדשות למגורים שישתלבו במרקם העירוני הקיים היום וייצרו הזדמנות לשיפור הדיור לתושבי השכונה הקיימת וכניסה של אוכלוסייה נוספת לאזור.

 

על מנת שניתן יהיה לממש את התכנית, יש לפנות את המבנים הקיימים שמאוכלסים עם דיירים מוגנים. כמחציתם כבר אישרו והגיעו להסכמי פינוי.

 

במסגרת התכנית יורחבו גם שטחי בית הספר בדרום ושטח המכרז הקהילתי בית צ'רנר, וכמו כן נקבעו שטחים ציבוריים פתוחים שיכללו את החורשה הקיימת ומגרשים לגני ילדים.

 

התכנית תכלול גם צירים ירוקים שיחברו בן השטחים הציבוריים הירוקים בשכונה וישמשו לתנועה של הולכי רגל ורוכבי אופניים. ציר תנועה ירוק ורחב יחצה את השכונה מכיוון מזרח למערב ויהוה גישה עיקרית להולכי רגל ואופניים משד' ירושלים עד לרחוב שלבים ונווה עופר.

 

דיירים מוגנים ושימושיים מטרדיים כגון מוסכים ובתי מלאכה יפונו מהמתחם ויבוצע פיתוח ושיפור למרחב הציבורי באזור.

התכנית כוללת גם שימור של החורש הטבעי הקים בשטח ושימור של שני בתי באר הקיימים במתחם.

 

את התכנית של מכבי-יפו ערכו - ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים.